Юрист Євгеній Шамраєнко, радник Тарас Копій, а також партнер «ТіСіЕм Груп Україна» Артур Третьяков успішно вирішили складний зовнішньоекономічний спір та забезпечили повернення коштів провідному угорському постачальнику сільськогосподарської техніки - компанії «Linamar Hungary» - за результатами переговорів із лідером машинобудування Республіки Білорусь - акціонерним товариством «Гомсельмаш». Суть спору полягала у невідповідності даних про розрахунки за поставлену техніку.
Ознайомившись із матеріалами справи, юристи дійшли висновку, що вимоги кредитора значно різняться від даних бухгалтерського обліку боржника: невідповідність становила понад 25% від суми грошових зобов'язань. Упевнившись, що обидві сторони мають намір досягти згоди щодо спірного питання, переговірники ретельно вивчили увесь механізм торгового співробітництва, аби негайно виявити «несправний елемент».
Завдяки оперативному аналізу наданих документів вдалося з'ясувати, що боржник здійснював постачання продукції кредитору з метою виконання своїх фінансових зобов'язань, про що зазначав у бухгалтерській звітності. Кредитор зі свого боку, отримавши вказані цінності, не уточнив, яка саме сума підлягає зарахуванню в якості погашення заборгованості. Суть проблеми в тому, що обидві сторони мали різне бачення «реальної» вартості "бартерної" продукції.
Висновки експертів значною мірою не відрізнялися між собою і підтверджували попередні підрахунки спеціалістів «ТіСіЕм Груп Україна». Отримавши реальні показники вартості поставленої продукції, юристи змогли переконати кредитора зменшити фінансові зобов'язання боржника. На підтвердження взаємного порозуміння вони підготували проект додаткової угоди про закріплення досягнутих домовленостей.

ЯК ВИРІШИТИ ДОВГОТРИВАЛИЙ МІЖНАРОДНИЙ СПІР ТА ВІДНОВИТИ СПІВПРАЦЮ МІЖ СТОРОНАМИ?

За декілька місяців плідної роботи і складних переговорів сторони змогли досягти згоди та розв'язати спір, який був своєрідним якорем для співпраці протягом трьох років. Завдяки посередництву юристів «ТіСіЕм Груп Україна» між сторонами було досягнуто домовленості про те, що після виконання взятих на себе зобов'язань боржник зможе отримувати якісні комплектуючі для власного виробництва, а кредитор відновить торгові зв'язки з колишнім партнером та розширить ринки збуту.
Однак компанія-боржник не могла погасити заборгованість однією транзакцією через сезонність торгівлі на профільному ринку. Переговірники проаналізували фінансові показники підприємства та дійшли висновку, що найкращим варіантом розв'язання проблеми стане погодження графіку щомісячних платежів. За результатами обговорень та консультацій із кредитором був затверджений план погашення заборгованості протягом 8 місяців.
Після розв'язання всіх спірних питань юристи зосередилися на документальному забезпеченні виконання угоди, а саме на оформленні договору про реструктуризацію заборгованості. Завдяки оперативній роботі сторони швидко погодили текст договору та скріпили підписами домовленості. Окремо слід зазначити, що юристи надали боржнику консультації стосовно дотримання валютного контролю та уникнення будь-яких банківських обмежень.
Робота з українськими підприємствами значною мірою відрізняється від співпраці з іноземними боржниками. Мова йде зокрема про унікальну можливість легкого доступу до систематизованої інформації щодо діяльності компанії, її фінансових звітів, а також до даних про засновників підприємств і керівництва боржників через YouControl.
У такій ситуації залучення незалежних радників стало необхідністю, оскільки сторони не могли досягти компромісу самотужки. Юристи провели оцінювання вартості продукції, залучивши до процесу декілька профільних компаній із бездоганною репутацією, завдяки чому вдалося отримати найбільш об'єктивні результати дослідження.
«Ми завжди дбаємо про збереження відносин між компаніями після вирішення будь-якого спору. Іноді лише зовнішні радники можуть зрозуміти інтереси обох сторін та знайти компроміс для них. Водночас мирне розв'язання спору може стати платформою для більш тісного співробітництва у майбутньому»

- підсумовує Євгеній Шамраєнко.
Made on
Tilda