Молодші юристи Олександр Шевченко, Ескендер Хайсеров, а також радник «ТіСіЕм Груп Україна» Роман Семенець успішно координують низку проектів для фармацевтичних компаній.
Розвиток цієї галузі відзначається стрімкими темпами в усьому світі. Питання юридичного захисту доходів та врегулювання можливих спорів, які виникають через недобросовісних дистриб'юторів, для таких компаній є актуальними. Зазвичай дрібні питання вирішуються у робочому порядку, проте є нюанси, які краще довірити команді юристів-переговорників.
Наприкінці минулого року до українського офісу «ТіСіЕм Груп Україна» звернулася турецька компанія-виробник із проханням провести перевірку та надати юридичну консультацію щодо співпраці з українським фармацевтичним дистриб'ютором. Разом із турецькими колегами наші юристи знайшли відповіді на поставлені запитання: визначили законодавчі обмеження щодо імпорту препаратів в Україну, повідомили про необхідність внесення змін до пропонованих угод про співробітництво, оцінили правову позицію виробника і можливі наслідки судового розгляду при невиконанні умов контракту, запропонували відповідні правки для посилення позицій турецького клієнта.
Завдяки своєчасній та оперативній координації між турецькими й українськими фахівцями компанія отримала сильний інструмент у переговорах і на практиці ознайомилась із принципами роботи «ТіСіЕм Груп Інтернешнл». Переконавшись у результативності виконаної роботи, замовник передав компанії низку інших проектів щодо врегулювання спірних ситуацій із закордонними партнерами.
Перший етап включав пошук інформації щодо ключових осіб та кінцевих бенефіціарів компанії, а також проведення першого раунду перемовин. Початкові переговори з головними посадовими особами компанії-боржника не принесли бажаного результату. За офіційною версією опонентів, оплата повністю призупинилася нібито через ситуацію з конвертацією валюти та незадовільну якість поставленого товару. Дійсно, такі проблеми є типовими для співпраці між компаніями в цьому регіоні, адже в країні існують певні обмеження. Проте такий аргумент часто є лише формальною причиною виникнення спорів щодо виконання умов контракту. Якість же поставленого товару підтверджувалася наявними актами прийому продукції. Тому було ухвалено рішення про проведення переговорів з кінцевими бенефіціарами.
Унаслідок персональних зустрічей юристам вдалося переконати сторони у необхідності реструктуризації та поступовому погашенні заборгованості через угоди з асоційованими компаніями. Команда радників підготувала відповідні документи, і протягом наступних місяців клієнт повернув свої кошти, а дистриб'ютор – можливість отримувати продукцію й надалі, проте відповідно до оновлених умов.

ЯК ВЗАЄМОДІЯТИ
З НАЙБІЛЬШИМ ДИСТИБ'ЮТОРОМ, ЯКИЙ НЕПЛАТОСПРОМОЖНИЙ?

Зазначимо, що комунікація будується на принципах взаємної вигоди для сторін. Водночас зауважимо, що запорукою позитивного врегулювання справи є своєчасне звернення за допомогою до зовнішніх радників. Підкреслимо, що найкращим методом уникнення вищезгаданих проблем є превентивна перевірка контрагента як в Україні, так і за кордоном. У цьому контексті дуже важливо довіряючи перевіряти, а міжнародна команда юристів забезпечить належну якість перевірки.
Один із них довелося реалізовувати у Республіці Узбекистан. На момент передачі проекту між сторонами залишилася неврегульованою оплата однієї з партій товару вартістю $500 тис. Проаналізувавши наявну інформацію, команда українського офісу за підтримки місцевих колег запропонувала стратегію проведення переговорів для забезпечення своєчасних оплат.
З метою захисту власних інтересів кредитори зверталися з відповідними позовами до суду. Такий механізм дає можливість формально захистити свою позицію, проте за умови наявності низки подібних справ його ефективність суттєво зменшується. Тому перед командою радників постало завдання реструктуризації заборгованості та повернення коштів клієнта позасудовим шляхом.
На перший погляд, дистриб'ютор успішно позиціонував себе на вітчизняному ринку, проте в процесі подальшого аналізу з'ясувалося, що особи, які займали керівні посади, неодноразово фігурували у справах, де більше запитань, ніж відповідей. Загалом за останні 10 років компанія, до якої вони мають відношення, уже втретє не може задовольнити вимоги своїх контрагентів. Серед них чимало вітчизняних виробників фармацевтичної галузі.
Детальніша перевірка власників дозволила з'ясувати, що компанія-дистриб'ютор має усі можливості для належного виконання умов договору. До того ж, фінансові ресурси для оплати контракту належали саме власнику і знаходилися на рахунках низки компаній у Шотландії. Тому основним завданням багатосторонніх переговорів стало налагодження діалогу та обговорення взаємовигідних варіантів урегулювання ситуації.
Група юристів склали список конкретних кроків, які мають забезпечити виконання зобов'язань перед угорським виробником. Основними серед них є: встановлення контакту з посадовими особами компанії-боржника; визначення фактичного розміру боргу (ключно з аудитом складських запасів); оцінка можливості повернення частини товару та реструктуризації основної частини коштів; отримання персональних гарантій від власників щодо виконання домовленостей та перемовини з іншими кредиторами про спільні дії для відновлення платоспроможності дистриб'ютора.
Зазначимо, що комунікація будується на принципах взаємної вигоди для сторін. Водночас зауважимо, що запорукою позитивного врегулювання справи є своєчасне звернення за допомогою до зовнішніх радників. Підкреслимо, що найкращим методом уникнення вищезгаданих проблем є превентивна перевірка контрагента як в Україні, так і за кордоном. У цьому контексті дуже важливо довіряючи перевіряти, а міжнародна команда юристів забезпечить належну якість перевірки.
Made on
Tilda