Радник «ТіСіЕм Груп Україна», юрист Артем Кухарський та комерційний директор Дмитро Говорун разом з іншими членами команди успішно забезпечують своєчасне повернення активів для українського підрозділу одного з найбільших у світі виробників на ринку FMCG.
Сьогодні майже неможливо уявити життя без банальних побутових речей або продуктів щоденного вжитку. На перший погляд, через доступну для більшості людей ціну й високий попит юридичні та фінансові питання мають бути поза компаніями цього сегменту. Однак на практиці все-таки доводиться звертатися до зовнішніх радників.
Саме тому врегулювати питання з відомим дистриб’ютором (назви клієнта та боржника не можуть бути опубліковані за умовами договору про нерозголошення конфіденційної інформації) на Сході України клієнт довірив команді юристів-переговірників.
Отже, поставлений товар не був своєчасно оплачений, за словами боржника, через форс-мажорну політичну та соціально-економічну ситуацію в регіоні. При цьому фактичного підтвердження власної заяви в суді або торгово-промисловій палаті контрагент не надав. Після отримання відповідного запиту юристи «ТіСіЕм Груп Україна» провели детальний аналіз ситуації. Команда з’ясувала й підтвердила факти поставки, зобов’язання сторін та порушення умов контракту. Досить важливим на цій стадії виявилося формування повноцінного досьє на компанію-дебітора.
Наступний етап передбачав налагодження контакту з юридичною особою, яка не виконує своїх зобов’язань. З’ясувалося, що вона продовжує активно займатися комерційною діяльністю. Юристам вдалося побудувати конструктивний діалог. Представники дистриб’ютора не заперечували факт існування заборгованості, однак посилалися на скрутне фінансове становище та падіння рівня продажів у регіоні.
Під час переговорів компанія-боржник, яка не мала жодних юридично підкріплених документів, які б аргументували її позицію, своєю поведінкою демонструвала бажання ухилитися від зобов’язань. Внаслідок переговорів представниками «ТіСіЕм Груп Україна» було запропоновано та складено графік реструктуризації з дисконтом, який попередньо був узгоджений із клієнтом. Такий сценарій задовольнив обидві сторони. Юристи отримали подальше завдання повноцінного супроводу клієнта у переговорах.
У результаті вдалося домовитися про найбільш вигідні умови як для кредитора, так і для компанії-боржника, що дозволило підприємствам зберегти ділові стосунки та продовжити співпрацю. Надалі залишився один із найважливіших етапів – контроль за виконанням графіка реструктуризації.
Подальша юридична підтримка компаній на FMCG-ринку передбачає також поточний контроль дрібних контрагентів щодо виконання ними умов договорів. Невеликі, але постійні поставки продукції викликають потребу в забезпеченні системного моніторингу розрахунків та своєчасного нагадування про необхідність дотримання зобов’язань, зокрема фінансових.
Як показує практика, часто предметом спірних питань виступає обладнання, що передається контрагентові в користування. Мова йде про повернення такого обладнання або сплату його вартості власнику (клієнту). Зазвичай юридичні департаменти залучають зовнішніх радників, фокусуючи увагу на глобальних питаннях своїх компаній. В іншому випадку через брак часу та надмірну кількість справ такі кейси змінюють свій статус на «архівні». Однак досвід показує, що майже третина справ цієї категорії не є безнадійними і можуть бути успішно опрацьовані. Більше того, економічно доцільним є варіант швидшого повернення фінансових активів із подальшим їх використанням, навіть за умови витрат на послуги зовнішніх радників. Це однозначно краще, ніж чекати на можливість добровільного виконання боржником своїх зобов’язань.
Максимальна обережність у виборі контрагентів і залучення надійного радника – основа на шляху до успіху та процвітання компанії.
FMCG. Як пришвидшити повернення коштів для «фастмуверів»?
Радник «ТіСіЕм Груп Україна», юрист Артем Кухарський та комерційний директор Дмитро Говорун разом з іншими членами команди успішно забезпечують своєчасне повернення активів для українського підрозділу одного з найбільших у світі виробників на ринку FMCG.
Сьогодні майже неможливо уявити життя без банальних побутових речей або продуктів щоденного вжитку. На перший погляд, через доступну для більшості людей ціну й високий попит юридичні та фінансові питання мають бути поза компаніями цього сегменту. Однак на практиці все-таки доводиться звертатися до зовнішніх радників.
Саме тому врегулювати питання з відомим дистриб’ютором (назви клієнта та боржника не можуть бути опубліковані за умовами договору про нерозголошення конфіденційної інформації) на Сході України клієнт довірив команді юристів-переговірників.
Отже, поставлений товар не був своєчасно оплачений, за словами боржника, через форс-мажорну політичну та соціально-економічну ситуацію в регіоні. При цьому фактичного підтвердження власної заяви в суді або торгово-промисловій палаті контрагент не надав. Після отримання відповідного запиту юристи «ТіСіЕм Груп Україна» провели детальний аналіз ситуації. Команда з’ясувала й підтвердила факти поставки, зобов’язання сторін та порушення умов контракту. Досить важливим на цій стадії виявилося формування повноцінного досьє на компанію-дебітора.
Наступний етап передбачав налагодження контакту з юридичною особою, яка не виконує своїх зобов’язань. З’ясувалося, що вона продовжує активно займатися комерційною діяльністю. Юристам вдалося побудувати конструктивний діалог. Представники дистриб’ютора не заперечували факт існування заборгованості, однак посилалися на скрутне фінансове становище та падіння рівня продажів у регіоні.
Під час переговорів компанія-боржник, яка не мала жодних юридично підкріплених документів, які б аргументували її позицію, своєю поведінкою демонструвала бажання ухилитися від зобов’язань. Внаслідок переговорів представниками «ТіСіЕм Груп Україна» було запропоновано та складено графік реструктуризації з дисконтом, який попередньо був узгоджений із клієнтом. Такий сценарій задовольнив обидві сторони. Юристи отримали подальше завдання повноцінного супроводу клієнта у переговорах.
У результаті вдалося домовитися про найбільш вигідні умови як для кредитора, так і для компанії-боржника, що дозволило підприємствам зберегти ділові стосунки та продовжити співпрацю. Надалі залишився один із найважливіших етапів – контроль за виконанням графіка реструктуризації.
Подальша юридична підтримка компаній на FMCG-ринку передбачає також поточний контроль дрібних контрагентів щодо виконання ними умов договорів. Невеликі, але постійні поставки продукції викликають потребу в забезпеченні системного моніторингу розрахунків та своєчасного нагадування про необхідність дотримання зобов’язань, зокрема фінансових.
Як показує практика, часто предметом спірних питань виступає обладнання, що передається контрагентові в користування. Мова йде про повернення такого обладнання або сплату його вартості власнику (клієнту). Зазвичай юридичні департаменти залучають зовнішніх радників, фокусуючи увагу на глобальних питаннях своїх компаній. В іншому випадку через брак часу та надмірну кількість справ такі кейси змінюють свій статус на «архівні». Однак досвід показує, що майже третина справ цієї категорії не є безнадійними і можуть бути успішно опрацьовані. Більше того, економічно доцільним є варіант швидшого повернення фінансових активів із подальшим їх використанням, навіть за умови витрат на послуги зовнішніх радників. Це однозначно краще, ніж чекати на можливість добровільного виконання боржником своїх зобов’язань.
Максимальна обережність у виборі контрагентів і залучення надійного радника – основа на шляху до успіху та процвітання компанії.
Видання
Нещодавно доданi
Кроскультурні аспекти ведення переговорів
21.01.2022Переговори з опонентом: тактика ведення дружніх та
21.01.2022Як написати переконливого листа-вимогу
20.01.2022