До українського офісу «ТіСіЕм Груп Інтернешнл» звернувся виробник тепловозів із заявою про те, що Туркменський Державний Концерн (далі ДК) не виконав свої грошові зобов’язання, а це 2,5 млн доларів США. Після швидкого та якісного аналізу пакету торгових документів вдалося з’ясувати, що затримка оплати виникла з вини самого постачальника. Останній здійснив відправлення товару на два місяці пізніше від зазначеного в договорі терміну, що згодом призвело до неможливості отримання ДК кредиту в іноземному банку для оплати цієї поставки.
Виробник вирішив компенсувати втрати часу значною знижкою. Таке рішення задовольнило туркменського замовника. Однак строки позовної давності минали й ДК регулярно порушувавсвої обіцянки щодо оплати, унаслідок чого клієнтом було ухвалено рішення про залученнякоманди юристів-переговірників для вирішення ситуації, що склалася.
«Я телефонував до офісу ДК по 8-10 разів щодня. Протягом двох місяців взагалі ніхто не піднімав слухавку. У них є таке неформальне правило – взагалі не відповідати на незаплановані дзвінки. Лише згодом вдалося провести переговори з заступником голови правління та узгодити подальші дії для погашення заборгованості. Було досягнуто домовленості про проведення низки зустрічей із топ-менеджментом та головою правління підприємства. Однак свої обіцянки вони не дотримали ібільше не відповідали на дзвінки»,
Така ситуація тривала півроку. ДК ігнорував абсолютно всі спроби провести переговори й не відповідав на офіційні претензії. Юристи розробили унікальну стратегію стягнення боргу й ухвалили рішення про застосування нестандартних підходів до розв’язання проблеми тадля досягнення бажаного результату. З огляду на те, що боржником виступало державне підприємство, були спроби налагодити контактіз профільними міністерствами, аби залучити їх до вирішення конфліктної ситуації. Але й такі дії були безрезультатними.
Наступним кроком стало додаткове розслідування діяльності компанії-дебітора з метою встановлення всіх партнерів, контрагентів, клієнтів, кредиторів підприємства та його боржників. Юристи підготували офіційне повідомлення про дефолт ДК і направили його до всіх партнерських організацій, з якими вдалося налагодити зв’язок. Такі дії, може, і нашкодили діловій репутації ДК та відвернули нові дефолти, але все одно не змусили керівництво підприємства вийти на зв’язок для розв’язання проблемного питання.
Оскільки всі наступні спроби налагодження ділового контакту з керівництвом компанії були марними, юристи звернулися до національних та міжнародних ЗМІ, які представлені в Туркменістані. Але абсолютна більшість мас-медіа взагалі відмовилися обговорювати будь-які питання щодо публікацій про дефолти державних підприємств.
Було вирішено не зупинятися на досягнутому й почати співпрацю з опозиційними ЗМІ. Вони з радістю взялися за наданий їм матеріал та опублікували його в своїх виданнях. Ці статті детально висвітлили некомпетентність вищого керівництва ДК та існуючу кризову фінансову ситуацію. Та більше, аналогічна інформація набула розголосу у Твіттері, а публікації ЗМІ з’явилися в Киргизстані, Казахстані, Пакистані, Азербайджані.
Зрозумівши, що проблема набуває шаленого розголосу серед суспільства й іноземних партнерів, та усвідомивши непохитність юристів, керівництво ухвалює єдине правильне рішення – якнайскоріше виділити кошти для погашення заборгованості. ДК сплатило всю суму заборгованості однією транзакцією за тиждень після першої публікації. Протягом одного дня постачальник продукції підтвердив отримання коштів, а тому задавнена проблема розв’язалася сама собою.
«Ця ситуація яскраво демонструє, що під час урегулювання міжнародних комерційних спорів недостатньо просто звертатися до висококваліфікованих юристів-професіоналів. Важливо також бути впевненими в тому, що Ваші повірені зроблять усе можливе й неможливе для досягнення найкращого результату. Для«ТіСіЕм Груп Інтернешнл» не існує жодних перешкод на шляху до досягнення мети, а наші клієнти завжди задоволені виконаною роботою«,
Наскільки складно стягнути заборгованість із іноземного державного підприємства?
До українського офісу «ТіСіЕм Груп Інтернешнл» звернувся виробник тепловозів із заявою про те, що Туркменський Державний Концерн (далі ДК) не виконав свої грошові зобов’язання, а це 2,5 млн доларів США. Після швидкого та якісного аналізу пакету торгових документів вдалося з’ясувати, що затримка оплати виникла з вини самого постачальника. Останній здійснив відправлення товару на два місяці пізніше від зазначеного в договорі терміну, що згодом призвело до неможливості отримання ДК кредиту в іноземному банку для оплати цієї поставки.
Виробник вирішив компенсувати втрати часу значною знижкою. Таке рішення задовольнило туркменського замовника. Однак строки позовної давності минали й ДК регулярно порушувавсвої обіцянки щодо оплати, унаслідок чого клієнтом було ухвалено рішення про залученнякоманди юристів-переговірників для вирішення ситуації, що склалася.
«Я телефонував до офісу ДК по 8-10 разів щодня. Протягом двох місяців взагалі ніхто не піднімав слухавку. У них є таке неформальне правило – взагалі не відповідати на незаплановані дзвінки. Лише згодом вдалося провести переговори з заступником голови правління та узгодити подальші дії для погашення заборгованості. Було досягнуто домовленості про проведення низки зустрічей із топ-менеджментом та головою правління підприємства. Однак свої обіцянки вони не дотримали ібільше не відповідали на дзвінки»,
— згадує Тарас Копій.
Така ситуація тривала півроку. ДК ігнорував абсолютно всі спроби провести переговори й не відповідав на офіційні претензії. Юристи розробили унікальну стратегію стягнення боргу й ухвалили рішення про застосування нестандартних підходів до розв’язання проблеми тадля досягнення бажаного результату. З огляду на те, що боржником виступало державне підприємство, були спроби налагодити контактіз профільними міністерствами, аби залучити їх до вирішення конфліктної ситуації. Але й такі дії були безрезультатними.
Наступним кроком стало додаткове розслідування діяльності компанії-дебітора з метою встановлення всіх партнерів, контрагентів, клієнтів, кредиторів підприємства та його боржників. Юристи підготували офіційне повідомлення про дефолт ДК і направили його до всіх партнерських організацій, з якими вдалося налагодити зв’язок. Такі дії, може, і нашкодили діловій репутації ДК та відвернули нові дефолти, але все одно не змусили керівництво підприємства вийти на зв’язок для розв’язання проблемного питання.
Оскільки всі наступні спроби налагодження ділового контакту з керівництвом компанії були марними, юристи звернулися до національних та міжнародних ЗМІ, які представлені в Туркменістані. Але абсолютна більшість мас-медіа взагалі відмовилися обговорювати будь-які питання щодо публікацій про дефолти державних підприємств.
Було вирішено не зупинятися на досягнутому й почати співпрацю з опозиційними ЗМІ. Вони з радістю взялися за наданий їм матеріал та опублікували його в своїх виданнях. Ці статті детально висвітлили некомпетентність вищого керівництва ДК та існуючу кризову фінансову ситуацію. Та більше, аналогічна інформація набула розголосу у Твіттері, а публікації ЗМІ з’явилися в Киргизстані, Казахстані, Пакистані, Азербайджані.
Зрозумівши, що проблема набуває шаленого розголосу серед суспільства й іноземних партнерів, та усвідомивши непохитність юристів, керівництво ухвалює єдине правильне рішення – якнайскоріше виділити кошти для погашення заборгованості. ДК сплатило всю суму заборгованості однією транзакцією за тиждень після першої публікації. Протягом одного дня постачальник продукції підтвердив отримання коштів, а тому задавнена проблема розв’язалася сама собою.
«Ця ситуація яскраво демонструє, що під час урегулювання міжнародних комерційних спорів недостатньо просто звертатися до висококваліфікованих юристів-професіоналів. Важливо також бути впевненими в тому, що Ваші повірені зроблять усе можливе й неможливе для досягнення найкращого результату. Для«ТіСіЕм Груп Інтернешнл» не існує жодних перешкод на шляху до досягнення мети, а наші клієнти завжди задоволені виконаною роботою«,
— підсумовує Тарас Копій.
Видання
Нещодавно доданi
Кроскультурні аспекти ведення переговорів
21.01.2022Переговори з опонентом: тактика ведення дружніх та
21.01.2022Як написати переконливого листа-вимогу
20.01.2022