На що треба звернути увагу під час вибору компанії: радить hr-директор Альона Дураєва

14.10.2021 0 Comments

Про автора: Альона Дураєва – HR-директор міжнародної юридичної компанії TCM Group Ukraine, входить в ТОП-100 кращих HR України за версією delo.ua.

Кожній людині хоча б раз у житті доводилося пережити стрес через пошук роботи. Часом роботодавець лише дає обіцянки і дотримується їх виключно на папері. Наразі є безліч платформ, сайтів і телеграм-каналів зі свіжими вакансіями. Усі вони приваблюють великим вибором, але які з них дійсно варті уваги та як про це дізнатися? Із власного досвіду хочу поділитися порадами, які можуть вам знадобитись. Тож, відкриваю невеличкі секрети.

ПОРАДА 1
Обирайте перевірені джерела. Акцентуйте увагу на описі вакансії та перевіряйте, чи збігається він з деталями оголошення на різних job-порталах. Якщо ні, а вас запросили на співбесіду, – запитайте, чому тексти різняться і який з описів таки є актуальним. Важливо не натрапити на шахраїв.

ПОРАДА 2
Якщо HR-фахівець запрошує вас на співбесіду, але каже, що всі деталі ви дізнаєтеся під час особистої зустрічі – це вже дзвіночок. Роботодавець має бути зацікавленим в тому, щоб на співбесіду приходили кандидати, які максимально відповідають зазначеним в описі вимогам. Наприклад, ви можете сміливо зазначити, що розглядаєте вакансії, опираючись на певну суму винагороди. Якщо ця позиція її передбачає, то залюбки приїдете познайомитися.

Кожен цінує свій час. І якщо кандидат шукає компанію, де він зможе постійно удосконалювати свій рівень англійської мови, працювати з іноземними клієнтами та мати можливість проходити тренінги для постійного розвитку, а компанія не може запропонувати такі умови, то немає сенсу зустрічатися. Я, як фахівець, краще поставлю основні запитання під час телефонної розмови, ніж під час першої зустрічі ми за хвилину зрозуміємо, що не підходимо один одному. А пошукач вже приділив свій час, приїхав до нас, і я теж склала свій розклад робочого дня з урахуванням нашої співбесіди.

ПОРАДА 3
Обов’язково ознайомтеся з сайтом компанії. Перегляньте, коли востаннє оновлювалися новини про неї. Опис цінностей, місії, портфель клієнтів та послуг є невід’ємною частиною та важливою складовою контенту головної сторінки. Якщо у компанії немає власного сайту-візитки і навіть сторінок у фейсбуці чи інстаграмі, то це досить дивно для сучасного світу.

Є випадки, коли існує лише один єдиний сайт головного офісу, а філіали компанії знаходяться по всьому світу. Я працювала у такій компанії, і її внутрішня політика передбачала саме таку презентацію для цільової аудиторії. Але все одно існувала сторінка у фейсбуці, наповнена новинами про перемоги в тендерах, виграш нових клієнтів, про рейтинги й відзнаки, містила аналітичні статті від TOP-менеджменту та фото з корпоративів

ПОРАДА 4
Якщо сайт усе-таки існує, не лінуйтеся переглянути сторінки компанії у соціальних мережах. Одне інше не виключає. Подивіться, на чому акцентується увага, про що йдеться в постах, інтерв’ю чи представлені реальні фото співробітників, а не лише графіка. Швидше за все, публікації транслюватимуть головну мету компанії та окреслюватимуть її цінності.

ПОРАДА 5
Дізнайтеся про керівний склад. Це легко знайти в інтернеті. Почитайте про цю людину, чим вона цікавиться та чим відзначилася. Часто темперамент, звички, вподобання, амбіції генерального директора каскадуються на корпоративну культуру компанії. Як приклад, в інстаграмі нашого керівного партнера ви можете побачити безліч фото з командою, де він разом з усіма бере участь у корпоративних змаганнях та челленджах. Це говорить про його відкритість, небайдужість та бажання бути ближчим до свого колективу. Отож, соціальні мережі СЕО компанії нам теж стануть у пригоді.

ПОРАДА 6
Якщо Ви вже прийшли на співбесіду, подивіться навколо. Чи зручний офіс, є новітнє обладнання, техніка, вистачає світла та кисню? Адже на роботі ми проводимо досить багато часу і нам має бути комфортно.

ПОРАДА 7
Зверніть увагу на співробітників: з якими емоціями вони знаходяться на роботі, у якому настрої працюють чи спілкуються між собою, як звертаються до членів команди. Це легко помітити, навіть проходячи коридором до переговорної кімнати.

ПОРАДА 8
Працівники на ресепшені та HR-фахівці – це візитна картка кожної компанії. Якщо роботодавець цінує свій бренд, то він дбає, щоб у його компанії працювали найкращі. Те, як вас привітали, запросили, усміхнулися, ввічливо відповіли, свідчить про рівень внутрішнього клієнт-сервісу компанії.

ПОРАДА 9
Якщо під час співбесіди головний акцент йде на штучне формування стресового стану, ставляться незручні запитання, створюється некомфортна ситуація, з вами грубо поводяться – це теж багато говорить про корпоративну культуру. Скоріше за все, у вашій роботі такий формат комунікації буде присутній і з колегами. Розмова не має бути схожа на допит чи прийом у психотерапевта. ЇЇ формат передбачає повагу, зацікавленість та партнерський діалог. Особисто я, якщо бачу хвилювання кандидата, намагаюся максимально його заспокоїти. Наприклад, пропоную каву та солодощі, відволікаю темами, які не пов’язані з роботою. Можу запитати, чи чув він про останній винахід чи певний тренд.

ПОРАДА 10
Завершуючи співбесіду, не соромтеся уточнити всі важливі для вас моменти. У такий спосіб ви продемонструєте, що вам не байдуже, у якій компанії працювати і ви серйозно ставитеся до вибору місця роботи.

ПОРАДА 11
Обов’язково запитайте, коли чекати на зворотний зв’язок і про його формат. Відповідальний HR-менеджер, імовірно, повідомить Вам. Але усі ми люди і через велике завантаження на роботі він може забути про це. Не бійтеся уточнень.

ПОРАДА 12
Серйозна підготовка до співбесіди, зацікавленість у вакансії, активність під час інтерв’ю, упевненість у своїх знаннях та висока мотивація – ось основа успішного проходження співбесіди. Пам’ятайте, що краще знайти роботу дещо пізніше, ніж розчаруватися та згаяти час на недостойного роботодавця.

Компанії є хороші та різні. Головне – знайти свою за цінностями та цілями. А професійні навички ви завжди зможете набути завдяки своїй наполегливості, жазі до нових знань та кар’єрного зростанню!