Як інформаційна аналітика youcontrol допомагає юристам успішно вирішувати комерційні спори

24.12.2021 0 Comments

До «ТіСіЕм Груп Україна» звернулась іменита компанія-резидент, яка займається торгівлею паливних елементів, а саме розрідженого газу, та співпрацює з багатьма українськими контрагентами.

Вінницька компанія «Глобал-Трейд-Груп ЛТД», як це буває з українськими підприємствами середнього бізнесу, не змогла своєчасно виконати контрактні зобов’язання та розрахуватися за поставлену продукцію. Тоді керівництво компанії-кредитора ухвалило рішення щодо передачі проекту до українського офісу «ТіСіЕм Груп Інтернешнл.

Молодший юрист компанії Артем Кухарський під керівництвом радника Богдана Іващука та комерційного директора Дмитра Говоруна розпочали роботу над проектом, щоб якнайшвидше врегулювати питання щодо стягнення півмільйонної заборгованості на користь клієнта.

Робота з українськими підприємствами значною мірою відрізняється від співпраці з іноземними боржниками. Мова йде зокрема про унікальну можливість легкого доступу до систематизованої інформації щодо діяльності компанії, її фінансових звітів, а також до даних про засновників підприємств і керівництва боржників через YouControl.

Для чого це потрібно? Як то кажуть, хто обізнаний — той озброєний! Усе елементарно: наявність детальної інформації про контрагента майже завжди дає можливість впливати на нього під час переговорів і розуміти, наскільки правдиві аргументи керівника підприємства щодо платоспроможності компанії.

Глибоко проаналізувавши діяльність компанії та отримавши дані про боржника підприємства, юристи перейшли до наступного етапу. Стратегія була простою: зв’язатися, обговорити питання та отримати результат. Рівень активності компанії-боржника був досить високим. Натяку на виникнення ускладнень під час урегулювання питання щодо оплати контрактів навіть і не було. Проте, зробивши першу спробу налагодити зв’язок із керівником підприємства, юристи зрозуміли, чому виникли проблеми.

Класична історія: посадові інструкції обмежували секретаря і працівників сектора роботи з клієнтами в наданні контактної інформації директора підприємства. Зазвичай це перешкоджає проведенню переговорів. Оскільки юристи не вперше опинилися в такій ситуації, вони досить легко впоралися з труднощами, провівши доволі емоційні, але результативні перемовини. До речі, кожен має бути готовим до того, що за таких обставин юридична необізнаність асистентського персоналу та їх обмеженість інструкціями можуть створити дискомфорт під час налагодження комунікації з особами, які дійсно приймають рішення.

Спілкування з директором-засновником компанії та спроби знайти оптимальний варіант для врегулювання спору стали наступним етапом роботи. Уже під час першої зустрічі з керівником підприємства юристам вдалося узгодити найбільш прийнятний варіант вирішення спору: сплата основної частини боргу протягом наступних двох місяців та відновлення поставок. Як для клієнта компанії, так і для контрагента такий варіант був найбільш вигідним та сприяв збереженню ділових відносин.

Юристи «ТіСіЕм Груп Україна» завчасно склали чотири варіанти додаткових угод про врегулювання. А після узгодження всіх істотних умов та внесення певних корективів у варіант, який влаштовував обидві сторони, підписали необхідний документ.

Слід зазначити, що боржник не зволікав із виплатою і почав розраховуватися згідно з погодженим графіком. Однак це тривало недовго. Уже за два тижні були зафіксовані перші затримки виплати, а згодом боржник зменшив їх розмір у декілька разів.

Відповідно, юристи «ТіСіЕм Груп Україна» розпочали нові раунди переговорів із керівником підприємства-боржника. Директор підприємства повідомив про проблеми з податковою службою, а також про затримки клієнтських оплат. Юристи одразу перевірили цю інформацію та виявили, що слова боржника відповідали дійсності.

Однак, зважаючи на отриману інформацію про інші компанії директора підприємства, переговірники запропонували спрощену систему розрахунку у разі акумулювання коштів із інших компаній. Знаючи, що сукупний оборот усіх підприємств під керівництвом директора перевищував десятки мільйонів гривень, юристи розраховували на наявність вільних коштів, які можна було б використати для оплати заборгованості.

Після довготривалих переговорів юристи узгодили подальші виплати. Нині боржник оплачує останні рахунки та повноцінно відновлює співпрацю з важливим для себе постачальником. Звичайно, цей процес потребує контролю. Саме тому юристи компанії постійно підтримують зв’язок із керівником боржника і сприяють своєчасним оплатам.

«Боржник намагався зупинити виплати через проблеми підприємства. Це могло призвести до втягнення компанії у процедуру банкрутства. Під час переговорів із боржником ми неодноразово чули рішучі заяви з боку контрагента щодо цього. Проте, маючи достатньо необхідної інформації, ми апелювали до керівника компанії й упевнено нівелювали його спроби маніпулювати даними для власної вигоди. Отож, усі етапи роботи над проектом є надзвичайно важливими, а особливо – завчасна аналітика контрагентів»

 

– підсумовує Артем Кухарський