Передоплата чи післяплата?

24.12.2021 0 Comments

Радник Роман Семенець та комерційний директор Дмитро Говорун під керівництвом партнера «ТіСіЕм Груп Україна» Дениса Копія успішно реалізують низку проектів для відомих транснаціональних компаній-експортерів.

Кількість компаній, діяльність яких пов’язана з експортуванням товару своїм клієнтам за кордон, щороку тільки збільшується. Звичайно ж, більшість розраховують саме на добросовісність та порядність своїх постійних партнерів. Проте реалії нашого життя та досвід «ТіСіЕм Груп Інтернешнл» дозволяють стверджувати, що і між надійними контрагентами виникають суперечки й ризики понести збитки. Якою б не була ідеальна формула ведення бізнесу, кожен погодиться, що обережність – запорука успіху.

Тож, як за таких умов успішно будувати та вести свою комерційну діяльність, знають представники українського офісу «ТіСіЕм Груп Інтернешнл». Актуальне питання для кожного експортера: краще працювати на умовах передоплати чи післяплати?

Найбільш розповсюджений випадок, коли одне підприємство замовляє певну партію товару в іншої компанії, здійснює 100% передоплати, а згодом отримує від постачальника продукцію пошкоджену, яка, зрозуміло, не підлягає подальшому використанню. Саме тоді й починаються переговори, під час яких замовник намагається відстояти свої інтереси та мінімізувати витрати. Позиція від самого початку провальна, оскільки питання про те, хто винен і чому так сталося, залишаються без відповіді.

Звісно ж, краще довірити переговори представникам, які на цьому спеціалізуються, проте на початковому етапі постраждалі компанії не поспішають довіряти вирішення суперечки професіоналам і діють самостійно, а наслідок такий: зіпсовані відносини з контрагентом, несплата коштів/брак якісного товару та витрачений час на переговори, які не привели до очікуваного результату.

Розглянемо ситуацію з позиції постачальника. Нещодавно до українського офісу «ТіСіЕм Груп Інтернешнл»звернулося керівництво французької компанії з виготовлення технічних газів із метою отримання фахової допомоги у вирішенні конфлікту, що виник через відмову клієнта внести оплату за поставлену продукцію. Цей випадок вимагав юридичного супроводу переговорів аж до моменту погашення заборгованості, та, при нагоді, реструктуризації боргу. Варто зазначити про важливу роль наших представництв «ТіСіЕм Груп Франція» та «ТіСіЕм Груп Польща», які теж долучилися до розв’язання проблеми, адже боржник та кредитор були представлені в декількох країнах. Отже, унаслідок невнесення передоплати у постачальника виникли ризики втрати коштів, зниження рівня ринкової активності, а також це вплинуло на динаміку виготовлення продукції. З такими проблемами зіштовхується майже кожна компанія, котра працює на умовах післяплати. Проте кон’юнктура ринку змушує компанії працювати в умовах браку передоплати, адже це породжує попит серед різних контрагентів і нерезидентів також.

Аби впевнено функціонувати в умовах ринкової недобросовісності, ТіСіЕм Груп Інтернешнл пропонує превентивний захід, який допоможе оцінити ризики роботи з будь-яким контрагентом. Мова йде про так званий кредитний звіт, який особливої популярності набув в Україні та інших країнах СНД, адже більшість підприємств цього регіону працюють саме як «проміжні», існують для відмивання коштів та/або шахрайства з боку засновників.

А втім, вихід є завжди з будь-якої ситуації, необхідно просто розуміти, у якому напрямі необхідно рухатися. Як показує практика, іноді навіть на стадії виконавчого провадження вдається домовитися з боржником про оплату боргу, попри те, що активи компанії вже досить давно виведені з рахунків формального боржника.

«Отже, завдяки комплексу заходів, що використовуються юристами ТіСіЕм Груп Україна, та успішному досвіду досудового врегулювання спорів між підприємствами як в Україні, так і поза її межами, у найбільш стислі терміни вдається віднайти спосіб розв’язання проблеми із заборгованістю та відновити ділові стосунки між кредитором та боржником»,

 

— підсумовує Роман Семенець.