Як вести соцмережі, щоб отримати джоб-оффер: Топ-поради від hr-директора Альони Дураєвої

02.01.2022 0 Comments

Епоха діджиталізації торкнулася кожної сфери. Наразі майже всі послуги надаються онлайн. Ми багато спілкуємося, замовляємо товари, дивимося улюблені фільми, читаємо новини, обмінюємося інформацією за допомогою наших гаджетів. Ці ж принципи працюють як у рекрутингу, так і під час пошуку спеціалістів. Багато компаній почали проводити співбесіди через відеозв’язок та звертати увагу на профіль кандидата в соціальних мережах, здебільшого у фейсбуці та інстаграмі.

На що впливають соціальні мережі?

  • побудову та сприймання власного бренду;
  • міжособистісну комунікацію зі знайомими та близькими;
  • побудову нових відносин у будь-якій сфері;
  • сприймання людьми вашого образу;
  • професійне зростання (якщо профіль заповнений, HR-спеціалісти легко його знайдуть та запропонують роботу. Також ви можете підписатися на групи для пошуку роботи, розмістити там свої пости з коротким резюме або надіслати відгук на опубліковану вакансію);
  • коло знайомих (підписники – це люди зі спільними інтересами);
  • прогнозування поведінки будь-кого (як ви будете реагувати на ту чи іншу ситуацію);
  • дають можливість провести аналітику психотипу власника сторінки;
  • розуміння цінностей будь-кого;
  • допомагають дізнатися про хобі, уподобання, традиції;
  • зрозуміти життєву мотивацію;
  • дають змогу скласти загальний профіль користувача.

 

Завжди будьте обережними з контентом власної сторінки. Інтернет пам’ятає все. І швидкість поширення інформації надзвичайно велика. Ви ніколи не зможете спрогнозувати, як та хто використає цю інформацію.

Отже, який профіль кандидата може «налякати» потенційного роботодавця?

✔️ Дивне фото на аватарці: розмите зображення, агресивний герой, історична особа, яка залишила негативний слід в історії, фото з жорстокою цитатою. Існує, до речі, ціла наука, частиною якої є навіть аналіз соціальних мереж – профайлінг.

✔️ Публікації на політичні та релігійні теми. Я завжди раджу своїм колегам вести власну соціальну сторінку так, ніби вони будуть балотуватися у президенти. Усе, що потрапляє до інтернету, дуже швидко поширюється. І навіть, якщо ви видалили пост, його завжди могли перепостити або зробити скріншот. Будьте нейтральні у коментарях та висловленнях. Тему політики, релігії, сімейних цінностей краще не зачіпати.

✔️ Грубий контент та образи інших людей.

✔️ Критика інших.

✔️ Негативні відгуки про свою роботу, колег чи керівника.

✔️ Розіграші з незрозумілими умовами та проханням переказати власні кошти.

✔️ Постійно депресивний контент: фото, коментарі та пости.

Хтось скаже, що він має право вести свою сторінку в соціальних мережах так, як йому до вподоби, і 100% матиме рацію. Але тоді не ображайтеся, якщо вони будуть впливати на ваше життя. Бо якщо користувач постійно агресує у своїх постах, неетично висловлюється або підтримує інтернет-знущання — його поведінка в реальному житті нічим не відрізнятиметься. Тому потенційний роботодавець теж має право на те, щоб відмовити кандидату, проаналізувавши його профіль.

Пам’ятайте, що вашу сторінку переглядають друзі, знайомі, прихильники, колеги, керівник, роботодавці, потенційні та нинішні бізнес-партнери чи просто незнайомі люди.

Який контент краще розміщувати?

  • інформацію про роботу (цікаві проєкти, виступи, нагороди, підвищення);
  • хобі (фото з марафонів, походу до галерей, улюблені види спорту);
  • досягнення (нагороди, участь у конкурсах, номінації, сертифікати, подяка, грамоти);
  • навчання (сертифікати про проходження курсів, тренінгів, лекцій, титули, додаткова освіта);
  • досягнення (навчилися, здобули);
  • вечірки та корпоративи (етичні фото);
  • тимбілдинги;
  • подорожі;
  • відпустка (відеоогляд, фото, екскурсії);
  • власна справа (публікації про розвиток власного бізнесу, цікаві кейси та лайфхаки, відкриті вакансії).

 

Чим більше інформації у вашому профілі, тим цікавіший він для інших, зокрема і для компаній. Що стосується мене, я проти розміщення приватної інформації. Особисте життя та рідних я залишаю поза соціальними мережами. Адже на просторах інтернету є різні люди. І я не хочу, щоб їхні коментарі могли образити моїх близьких. Але контент для публікацій залишається на розсуд кожного. Абсолютно нормальним є не мати соціальних мереж чи створити закриту сторінку лише для спілкування з найближчими. Головне, щоб вам було комфортно.

І ще кілька порад

  1. Зберігайте нейтралітет (політика, релігія, цінності).
  2. Розміщуйте фото, за які не соромно і через 30 років.
  3. Залишайте толерантні та етичні коментарі.
  4. Публікуйте контент, який не зачіпає особисте інших людей.
  5. Ідентичність поведінки як online, так і offline.
  6. Кожен має право на свою думку, якщо вона не несе шкоди іншим.
  7. Оновлюйте фото, діліться цікавими подіями.
  8. Заповніть основну інформацію про себе: освіта, робота, курси і тренінги.
  9. Вітайте знайомих, це  допоможе підтримувати відносини.
  10. Підпишіться на цікаві для вас пабліки.
  11. Витрачайте час на публікацію інформації, яка лише позитивно впливатиме на побудову вашого бренду.
  12. Будьте у тренді, але спирайтеся на свої цінності.

 

Упевнена, вам теж приємно й цікаво читати позитивний контент, актуальну й конструктивну інформацію. Тому вибір, який власний бренд побудувати, лише за вами!